Jak vrátit zboží objednané přes internet?
Nákupy online jsou velkým hitem a využívá je stále více lidí. A to i proto, že zde mají mnoho práv. Pokud vás zajímá, jak vrátit zboží objednané přes internet, podívejte se na naše rady, kterých se držte.
Termínem je 14 dní
Posledním dnem, kdy máte nárok na vrácení zboží, je čtrnáctý den od chvíle, kdy jste si zboží přezvali. Nutno říci, že toto je termín, do kterého musíte prodejci svůj záměr sdělit. Musíte mu oznámit, že zboží vracíte. Samotné odeslání může proběhnout i později. Doporučuje však s tímto příliš neotálet.
V jakém stavu zboží odeslat?
Ať má prodejce ve svých podmínkách cokoliv, zákon stojí vždy nad nimi. A to znamená, že zboží lze v podstatě odeslat v jakémkoliv stavu. Už jenom proto, že se předpokládá, že ho vyzkoušíte. Může být tedy rozbalené, stejně jako může být použité. Nutný nemusí být ani originální obal, nebo situace, kdy ztratíte nějakou součásti. I bez ní lze zboží bez udání důvody zaslat zpět.
Zde ale pozor na to, že prodejce má možnost účtovat si náklady spojené s uvedením zboží do původního stavu. Jakékoliv poškození, nebo ztrátu dílu vám pochopitelně může účtovat. S tímto je třeba počítat. Čím více se vracené zboží bude blížit stavu, v jakém jste si ho vyzvedli, tím větší je pravděpodobnost, že vám nebude účtována ani koruna navíc. Zde logicky záleží hlavně na posouzení konkrétního prodejce.
Ne vždy je vrácení zboží možné
Dobré je vědět, že jsou i situace, kdy zboží koupené přes internet vrátit nejde. Jde třeba o případy různých počítačových a jiných her, nebo CD disků. Stejně tak jde i o případy, kdy se jedná o zboží, které vám bylo jakkoliv upraveno na míru. Pokud právě takové kupujete, počítejte s tím, že ze zákona na vrácení právo nemáte. To ale nemusí znamenat, že prodejce nevyjde vstříc a nenavrhne odpovídající řešení. V tomto případě je vše už jenom na domluvě.